HTML

Hétköznapi emberek

"Soha nem érdekelt igazán egy város, sem egy táj - a valóságban mindig csak az emberek érdekeltek. Firenze értelme számomra nem az Uffizi, nem is a Boboli-kert, hanem egy angol nő, vagy a Via Tornabuonit környező szűk utcák egyikében egy toscanai suszter."

Linkblog

Borravaló

2009.08.02. 19:54 _romanista

Pár héttel ezelőtt történt: estére teljesen elegem lett a napból, fogtam magam és elmentem a kocsmába meginni pár sört. Amiért mentem, sikerrel teljesítettem: a jótékony komló gyengéden kisimította a megfáradt idegeket.

Az evést állítólag akkor kell abbahagyni, amikor a legjobban esik: ez az örök bölcsesség jutott eszembe, amikor úgy éreztem, hogy milyen jól is esne még egy sör a végén, ráadásul másnap munka: kértem a számlát, nehogy baj legyen.

1.050 forintot kellett fizetnem, benyúltam a zsebembe: pont egy ezres és egy ötszázas volt nálam, semmi kedvem nem volt számolgatni, jó kedvem is volt, meg hálás voltam a kedves kiszolgálásért és a beszélgetésért, gondoltam, hogy odahagyok mindent pénzt, legyen mindenkinek jó napja.

G., a pultos és a hely tulajdonosa - nem mondanám, hogy barátok vagyunk, de mindenképpen jó ismerősök -, ellentmondást nem tűrően mondja: "Na, ne viccelj..." Beteszi a pénzt a kasszába, kivesz és visszaad 300 forintot: "Ez így tökéletes."

Ideális állapotban távozom: a vérré vált sörtől kisimultan és a nagyszerű gesztussal a szívemben.

Szólj hozzá!

Címkék: sör kocsma jelen solymár

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapiemberek.blog.hu/api/trackback/id/tr171283726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása