HTML

Hétköznapi emberek

"Soha nem érdekelt igazán egy város, sem egy táj - a valóságban mindig csak az emberek érdekeltek. Firenze értelme számomra nem az Uffizi, nem is a Boboli-kert, hanem egy angol nő, vagy a Via Tornabuonit környező szűk utcák egyikében egy toscanai suszter."

Linkblog

Az ötödikre várva

2009.11.14. 16:55 _romanista

Múltkor lementem a kocsmába meginni egy alkoholmentes sört. Ott találkoztam A.-val, akivel jó tíz éve nem láttuk egymást. Egészen megörültem neki, meg is kérdeztem, hogy kér-e egy sört - rendeset persze, hiszen A.-ról elég nehéz lenne elképzelni, hogy alkoholmenteset iszik. A. nem kért, mert mint mondta, még vezetnie kell. "És egy ilyet se kérsz?" - mutattam az enyémre. "Nem tesz jót a sok folyadék a szívemnek" - hárította el A. az invitálást.

"Miért, mi baja a szívednek?" "Négy szívrohamom volt" - felelte büszkén. "A negyediknél derült ki, hogy a harmadikat kihordtam lábon..." - ezt talán még büszkébben, még dacosabban mondta. "Akkor miért cigarettázol?" - kérdeztem. "Mert kurva jó!" - a büszkeséget határozott öntudat váltotta fel beszélgetésünk e pontján.

Majd hirtelen egészen lágy lírai hangnemben folytatta kicsit elmerengve: "Egyébként azt hiszem, hamarosan jön az ötödik, ebben a kurva országban egyszerűen nem lehet boldogulni... Nagyon jók a megérzéseim, sosem csalnak..." - a rövid piano taktusok után ismét vad erővel tért vissza és harsogott a fortissimo.

"Na, megyek, visszaülök a masinához" - szállt le a bárszékről, és leült az egyik asztalhoz, ahol a laptop-ja várta. Kifele menet rápillantottam a képernyőre: arra gondoltam, hogy nyilván levelet ír majd, vagy valami hasonlót ténykedik, hogy próbáljon boldogulni, ehelyett egészen elmélyedve pasziánszozott, fel sem nézett, amikor visszaköszönt.

Szólj hozzá!

Címkék: kocsma jelen

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapiemberek.blog.hu/api/trackback/id/tr581525013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása